GÖRÜP DE GÖRMEZDEN GELME!

                                 


Duyarsızlık huy yapmış sanırım bu çağın insanında. (Tabiki de herkesi dahil etmiyorum)

Ben de dahil, soyutlamıyorum nefsimi.

Hep daha iyisi olsun, gösterişli olsun derken harcanıyor ömrümüz.

Görmek istemediklerimizi ardımızda bırakıyoruz.

Açlıktan kemikleri sayılan çocukları görmezden geliyoruz mesela, kendi süsümüzde boğulurken.

Dövülen, kaçırılan, tacize uğrayan, tecavüze uğrayan; kadın, çocuk hayvan…

Görmezden geliyoruz mesela.

Vatan uğruna şehit olmuş abilerin, ablaların, çocukların ailelerini görmezden geliyoruz.

Ve daha sayamadığım bir sürü olay...

Nasıl bu kadar duyarsız olduk ki?

Bizi böyle duyarsız yapan ne, sorsak aslında vicdanımıza!

Ne zaman farkına varacağız acaba, yılan bize dokunduğu zaman mı?

‘’Moda uğruna’’, ya da’’ herkes yapıyor’’ uğruna ne müsriflikler yapıyoruz.

Ne kadar sızlıyor vicdanımız orası muamma…

Allah israf edenleri, sevmez buyurur Rabbimiz Araf Suresi 31. Ayette.

Allah yolunda bir şey yapsak; aklımız, kalbimiz kalıyor. Sonra ‘’benim paramla’’,’’ benim sayemde’’ oldu diye konuşuyoruz ulu orta.

Allah’ın rızasını bile kazanmayı beceremiyoruz.

Görmezden geldiklerimizin de hesabının sorulacağı o günden Allah’a sığınma duasıyla…

Sibel HASKÖY

23.06.2020/15.32

Sen de benim gibi mi düşünüyorsun? Yorumlarını bekliyorum. 🙏🌸


Yorumlar

Popüler Yayınlar