SENİ KİM DAHA İYİ TANIR?


بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّح۪يمِ


‘’Allah’ım kafir topluluğuna karşı sen bize yardım et’’

Amenerrasülünün son kısmını şimdi daha iyi anlamaya başladım.

Kalbime dokunmadı değil…

Kafir topluluk, inkar edenler, yoldan sapanlar…

Ve ne yapacağını bilemeyen bizler…

Göz göre göre göz yumuyoruz ya dağlanıyor yüreğim.

Müslüman olmak gerçekten bir bedel ödemekmiş.

Hele Müslümanca yaşayabilmek…

İslam dini, iman etme hususunda kişiyi serbest bırakmış, ister İslam’ı kabul eder isterse de etmez.

Ama Müslümansak böyle bir tercih hakkımız yok. Uymak zorunda olduğumuz kurallar var.

Aslında zorunluluk değil. Biz öyle anlıyoruz. Haylazlığımıza geliyor biraz da.

Ya da solumuzu yoklayamıyoruz.

Bizim zorunluluk, kural diye adlandırdığımız şeyler aslında bizi Allah’a yakınlaştıran vesileler.

Allah kulunu biliyor, tanıyor ki ona FARZ kılıyor ya da HARAM kılıyor bazı şeyleri.

Kulunu biliyor ki mübah denilen serbest bıraktığı şeyler var.

Nefsime soruyorum; kulunu Yaratan’ından en iyi bilen, tanıyan kim var ki?

Yeter ki sapmayalım yolumuzdan.

Uzaklaşmayalım Rabbimizden.

Bir kere şaşarsak yandık.

Allah’ım kafir topluluğuna karşı sen bize yardım et, duasıyla…

Sibel HASKÖY

28.06.2020/01.39

(Fotoğraf alıntıdır.)

(Görüş, yorum ve önerileriniz benim içim çok değerlidir.)

 


Yorumlar

Popüler Yayınlar