Çocuk Cinsel İstismarında Cinsel Kimlik ve Mahremiyet Eğitiminde Rehberlik Öğretmenlerinin Rolü


BİÇİMSEL KISIM;

Çalışmanın Adı: Çocuk Cinsel İstismarında Cinsel Kimlik ve Mahremiyet Eğitiminde Rehberlik Öğretmenlerinin Rolü


Buraya tıklayarak makaleye ulaşabilirsiniz.

 


Çalışmanın Yazarı: Feyza ÜNAL


Yayın yılı: Haziran 2019


Sayfa Sayısı: 5- 89 arası (toplam 83 sayfa)

 


TANITIM KISMI;

Başlıkları: Kavramsal Açıdan Çocuk İhmal İstismarı ile Cinsel Eğitim ve Mahremiyet Eğitimi, Gereç ve Yöntem, Sonuç ve Öneriler, Kaynakça, Araştırma İzin Yazısı, Görüşme Formu, Görüşme Soruları, Özgeçmiş

Çalışma; Çocuk cinsel istismarında cinsel kimlik ve mahremiyet eğitiminde rehber öğretmenlerin rolünü konu almıştır.

Giriş bölümünde çalışmanın problemi, amacı, yöntemi ve önemi ile ilgili bilgiler vermiştir.

Kavramsal Açıdan Çocuk İhmal İstismarı ile Cinsel Eğitim ve Mahremiyet Eğitimi bölümünde öncelikle çocuk kavramı açıklanmış, ihmal ve istismarın tanımı yapılmış ve farkı ortaya konmuştur. İstismar çeşitlerinin neler olduğuna yer verilmiş; ailenin, çevrenin ve öğretmenlerin nelere dikkat etmesi gerektiğinden bahsedilmiş olup cinsel istismarın çocukta bıraktığı uzun dönem ve kısa dönem etkilerine de yer verilmiştir.

Türkiye’de ve dünyada çocuk istismarıyla ilgili araştırmalar aktarılmış ve istismarı önleme çalışmalarına değinilmiştir.

Cinsel Eğitim ve Mahremiyet eğitiminin ne kadar önemli olduğu ve ailelerin bilinçlendirilmesi gerektiğinin üzerinde önemle durulmuştur.

Gereç ve Yöntem bölümünde cinsel istismar, cinsel kimlik ve mahremiyet eğitimi gibi konularda rehber öğretmenlerin rolü anlatılmıştır. Rehber öğretmenlerin çocuk istismarı kavramı, çocuk istismarı ile ilgili düşünceleri, istismar türlerinin neler olduğu, istismara maruz kalan çocuklardaki özellikler, istismara maruz kalan çocukların neler düşündüğü ve bu konuda rehber öğretmenin ne yapması gerektiğinden bilgiler verilmiştir.

Çocuklarda mahremiyet eğitiminin ailede başladığı, öncelikle ailenin bilgilendirilmesi gerektiğinden daha sonra okullarda cinsel eğitim ve mahremiyet eğitimi ile ilgili neler yapıldığı anlatılmıştır.

Sonuç ve Öneriler bölümünde ise en çok karşılaşılan istismar türünün duygusal istismar olduğu genellikle ebeveynlerin çocuklarına bilinçsiz bir şekilde duygusal istismar uyguladığından bahsedilmiştir.

İstismar açısından en fazla risk grubunda olan çocukların tiplerinin kimler olduğu, istismara maruz kalan çocukların öncekinden farklı davranışlarını ve istismar sonrası nasıl değiştiklerini konu almıştır.

Teknolojinin de istismara kapı araladığı da gözler önüne serilmiştir.

 

KİŞİSEL DEĞERLENDİRME KISMI;

Bu çalışma bir öğretmen adayı olarak farkındalığımın artmasına sebep oldu. Bir öğretmen olarak her türlü çocuk ile gerek sosyal hayatta gerekse okul ortamında karşılaşacağımız yadsınamaz bir gerçektir. Bu yüzden bilinçli bir öğretmen öğrencisini tanımalı ona güven vermelidir. Öğretmenine güvenen öğrenci kendisini yalnız hissetmez.

Cinsel istismar konusu gerek medyada gerek sosyal hayatta gündemde olan bir konudur. Bu konuda ailelerin bilinçlendirilmesi önem arz eder. Duygusal, fiziksel veya cinsel istismar ailede baş gösterir. Genellikle rastlanılan duygusal istismardır. Ailesi tarafından duygusal yoksunluk içerisinde olan çocuklar fiziksel olarak iyi görünseler bile duygusal anlamda kendilerini yalnız hissederler. Güvenin temeli aile de atılır. Çocuk ailesine de güvenemez durumda olunca hayatında hiç kimseye güvenmek istemez ve başına gelen cinsel istismar vakasını kimseye anlatamaz ve devamlı kendisini suçlar. Kendisine ileri boyutta zararlar bile verebilir. Bu yüzden ailelerin farkındalığı arttırılmalıdır.

Mahremiyet eğitimi de ilk önce ailelere verilmelidir. Çünkü çocuğu topluma kazandıracak olan ya da toplumdan soyutlayacak olan ailelerdir.

Ne yazık ki her aile bilinçli değil. Çocuğunu ihmal eden ve istismar eden anne babalar da mevcut. Bu cümle beni düşündürdü bir anne baba nasıl olabilir de gözünden sakındığı çocuğunu istismar edebilir?

Parçalanmış ailelerde büyüyen çocuklar, ilgisiz, yetim, hatta engelli olan kız çocuklarının büyük risk grubu içerisinde olması gerçekten çok üzücü.

Makale rehber öğretmenlerinin çalışmalarını konu almakta. Çok faydalı bir makale olduğunu düşünüyorum.

Sadece rehber öğretmenlerinin değil bütün öğretmenlerin bu konulara dikkat etmesi gerektiğini düşünüyorum. Hangi branşın öğretmeni olursa olsun öğrencisine güven vermeli ve öğrencisini tanımalı.

Bizler Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmeni olarak bu konulara daha da dikkat etmeliyiz. Güven, İslam dini denildiğinde akla ilk gelen kavramlardan birisidir.

Buraya tıklayarak makaleye ulaşabilirsiniz.

 

Sibel HASKÖY


Yorumlar

Popüler Yayınlar