BİR UMUT SIKIŞTI

 




Bir umut sıkıştı şu sıralar gönlüme. Sebepsiz.

‘’Olmaz ‘’deyip üzmüyorum kendimi. Hayırlısına teslimim cümlesinin olgunluğu var üzerimde.

Biliyorum ki Rabbim icabet eder edilen dualara.

Hz Mevlana şöyle der: Allah kuluna üç şekilde cevap verir; ‘’Evet'’ der, istediğini verir; '’hayır'’ der, daha iyisini verir; ‘'bekle'’ der, en iyisini verir.”

Sadece dünya için yaşamıyoruz sonuçta. Ahirete inancımız sonsuz.

Bütün duaları dünyaya biriktirirsek ahirete ne kalacak ki?

Bu dünyadan ardımıza bile bakamadan gideceğiz sonuçta. Tek kârımız umutlarımıza saklanmış dualarımız.

‘’Olur’’ deyip de bağlanmıyorum umudumun herhangi bir parçasına.

Biliyorum ki en küçük bir parça bile beni boğar bu akıntıda.

Orta yolu bulmak gerek aslında.

Ne olmayacak kelimesinden duvarlar örmeliyiz kendimize ne de olacak kelimesine boyamalıyız gönlümüzü. Evvela hayırlısı.

Onu diyebilmek marifet zaten. Dil ile demekte ne var peki ya gönül?

Şunu da söylemeden geçmeyeyim; bir sohbette işitmiştim. İcabet etmek ayrı şey, kabul etmek ayrı şey.

Allah’a güvenelim ve hayırlısını isteyelim.

Bakara Suresi 216; ….. Hakkınızda hayırlı olduğu halde bir şeyden hoşlanmamış olabilirsiniz. Sizin için kötü olduğu halde bir şeyden hoşlanmış da olabilirsiniz. Yalnız Allah bilir, siz ise bilemezsiniz, ayetine gönlümüzü teslim edebilme duasıyla.

Sibel HASKÖY

19.09.2020/20.52

 (Fotoğraf Alıntıdır.)


 

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar