KİMSE SENDEN DEĞERLİ DEĞİL🌸

 



Bismillah,

Gönül dostum diyerek söze başlamak istiyorum. Çünkü insan hissettiği kadar yakındır birbirine.

İnsanı hüzün sarar. Kırgınlıklar alır götürür. Kafası takılır bazen. Günlerce uyku uyuyamaz. Bazen de hazmedemez kendisine yapılanı.

Bence çoğumuz yaşadık bazı insanlara verdiğimiz değerin karşılığını görememe olayını. Sonra zehir olan dakikalar, saatler, günler…

Yeri geldi kendimizi suçladık, haksız yere.

Ben öğrendim artık hayatıma giren insanlara ne kadar değer vermem gerektiğini. (Ya da öğrendim sanıyorum)

Biri bir şey dese günlerce kafama takardım.

Artık olgunlaştım sanırım. Eskisi kadar takmıyorum kafama.

Kırılmasaydı belki gönül en çok değer verdiklerimize bir çocuk kalacaktı yürek, her şeyden habersiz.

Şu düşünce meşgul ediyor artık aklımı; ‘’ Kimse senden değerli değil, sen elinden geleni yap insanlık vazifeni yerine getir, güler yüzünü eksik etme ama ör duvarlarını kalınca o duvarı kimse kırıp da geçemesin sınırın olsun sana ait. Hayat çok kısa. Sana verilen nefesi doğru yolda kullanmaya bak. Bir şansın var bu hayatta mutsuzluk gemisine binmeyi tercih ettiysen eğer o gemide oluşan deliklerden de sen sorumlusun. Batarsın, boğulursun içinden çıkamadığın duygu denizinden. ‘’

(Bunu ben söylüyorum gönül dostum günlerce her şeyi kafama takan ben söylüyorum sen de yapabilirsin. 😊)

Her şey bizim elimizde aslında gönül dostum. İnsana insan olduğu için değer verelim. Değerin fazlası da ağır gelebiliyor bazen.

Sözlerimi sakın bencillik olarak algılama ya da bir başkasına üstünlük taslamak olarak da algılama. Kimsenin kimseye üstünlüğü yoktur gönül dostum. İnsan kafasına taktıklarıyla kendisine ruhen zarar verir. Bu da fiziksel olarak hayatına yansır. Bunun farkında olalım ki ruhumuz rahat nefes alsın.

Hani bir söz var ya ‘’ Allah’a inanın gerisi inanılacak gibi değil’’ diye, gerçekten de öyle.

Allah’a el açalım. Çünkü O’dur yaraları saran.

İnsan gelir yaralar. İnsanlar gelir yaralar.

Biz Allah’a inanalım.

Gerisi inanılacak gibi değil.

Dümen senin elinde iyi düşün gönül dostum 🕊

Sibel HASKÖY

30.09.2020/17.01

(Fotoğraf Alıntıdır)

 

 

 

 

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar