YÜREK KURAKLIĞI🍂

 




Bismillah

Gecem yağmura bulandı. Hayranlıkla dinliyorum sesini. Belki de dünyanın en güzel seslerinden biriydi yağmurun sesi. Ben de dinliyorum bu en güzel sesi. Ne kadar özlemişim yağışındaki naifliği.

Yeryüzüne yağan yağmur sanki benim yüreğime yağıyormuşçasına bir his var içimde. Yağsın ki temizlesin içimdeki kirlerden beni.

Gider mi ki bu kuraklık denilen şey yüreğimizden?

Kuraklık deyince aklıma geldi ki; günlerdir haberlerde kuraklıktan bahsediyorlar. Ve günlerdir üzülüyorum. Eyvah ne yapacağız, ya kuraklık olursa gibi cümleler bırakmıyor zihnimi. Sonra fark ettim ki ne kadar da tevvekülsüzlük kokmuş yüreğim.

Allah en büyüktür der minareler günde 5 defa. Birçok ayette de geçer, ‘’Allah her şeyden haberdardır. ‘’ ‘’Allah her şeyi bilir.’’

Ne bu telaş öyleyse nefsim? Nereden çıktı bu teslimiyetsiz tavırlar?

Yerde ve gökte olan her şey O’nunken. Mülkün sahibi O iken. Neyin telaşı bu beni alıp bir paradoksun içerisine hapseden?

Bak nefs, şimdi yağıyor yağmur. En güzelinden hem de.

Allah bilir sen bilmezsin nefs. Bilmediğin şeylere ne diye üzülürsün ki. ‘’Sen elinden geleni yap gerisi Allah’ın takdiri’’ demesini bil önce.

Suyun önemiyle ilgili şu hadisi paylaşmak istiyorum; Efendimiz (s.a.s.), değişik hadislerinde su israfı hakkında da ümmetini uyarmıştır. Bir defasında Sa’d’e uğramış ve onu abdest alırken görmüştür. Resulüllah (s.a.s.), onun suyu ihtiyacından fazla kullandığını fark edince, “Bu israf da nedir?” diye sormuş. Sa’d de, “Abdestte de israf olur mu?” deyince, “Evet, akmakta olan bir nehirde abdest alsan bile” (İbn Mâce, Tahâret, 48) şeklinde cevap vermiştir.

Kural 1; Allah büyük bunu unutma. Sen elinden geleni yap. Sana düşeni yap. Takdir Allah’ın.

Yüreğimizin kuraklığından Allah’a sığınabilme duasıyla.

Hayırlı geceler,

Sibel HASKÖY

13.01.2021/00.09

 

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar