DUASIZ KALDIYSAN KORK 🌷


 

Gecenin siyahında zihnimde karmakarışık olan kelimeleri yerine dizmeye çalışıyorum. Nereden nasıl başlayacağımı pek bilemedim bu gece. Sözlerin en güzeliyle Bismillah diyerek başlamalı en iyisi;

‘’Duanız olmasa Rabbim size ne diye değer versin?’’ (Furkan 77)

İnsan duasıyla var olur hayatta, duasız kaldıysa korkmalı insan asıl. Duadır insanı çekip çıkaran yalnızlığın çukurundan.

Ufacık bir rüzgar esse incinir yüreğimiz bazen. İncinen yeri bir tek Allah görür. Neden saklarsın ki insan ya da neden üşenirsin ki el açmaktan, yüreğini açmaktan? Bir bilen varken.

Duadır her şeyin ilacı. İlacını neden almaya üşenir ki insan?

Bazen insanlar birbirilerine şöyle diyor;’’ benim yerime de dua et.’’ Neden? Allah ile olan bağını sen neden kopartıyorsun ki? Sonra duam kabul olmadı vs cümlelerle geziniyorsun ortada. Dua ettin mi ki olmadı diye şikayet edip duruyorsun?

Duan yoksa değerin ne ki nefs düşündün mü? Vicdan muhasebesine bir konu daha eklendi bu gece düşünmek için.

Allah-u Teala Müminun Suresi 60. Ayette; bana dua edin size icabet edeyim, buyurur.

Duam kabul olmuyor diye ortalıkta gezinenlerin yüreğine işlesin bu ayet. Her duaya bir cevap var yeter ki kul dua etmesini bilsin. Olur ya da olmaz o Allah’ın bileceği iş. Allah hiçbir zaman kulunun kötülüğünü istemez. Olmuyorsa demek ki var bir bildiği. Çünkü insan bazen istediği ne varsa onu en iyisiymiş gibi görür. Ya en iyisi değilse? Perdenin arka tarafını göremiyor işte kul. Biz sınırlı gözümüzle sınırlı bilgimizle sınırları aşmak istiyoruz. Ya sonu uçurumsa?

Bir ayet daha örmek verelim; İsra Suresi 11. Ayette; İnsan, şerri de hayrı istediği gibi ister. İnsan pek acelecidir!

Bir şey daha ekleyerek tamamlayalım. ‘’Benim yerime de dua et.’’ demek başkadır. ‘’Bana da dua et’’ demek başkadır.

Hz Ömer şöyle der; Ben duanın kabul edilmemesi kaygısı taşımam. İçimde dua etme isteğinin olmaması kaygısı taşırım.

Dua çiçekleri açsın yüreğimizde.

Hayırlı geceler

Sibel HASKÖY

20.02.2021/00.22

Yorumlar

Popüler Yayınlar