DİN

 



Dinler tarihine baktığım zaman çok farklı inançların olduğunu görüyorum. İnsana inanma ihtiyacının fıtrattan geldiğini kanıtlıyor. İnsan bir insana, bir şeye bağlanıyor zaman geçtikçe. Bu bağlanılan şeylerden birisi de din oluyor hâliyle.

Dinlerle ve inançlarla ilgili şeyler hep ilgi alanıma girmiştir. Merak ediyorum. Nasıl ibadet ediyorlar, neler yapıyorlar, nasıl bir kitaba inanıyorlar gibi. Ne gerek var diyecek bazıları, ki diyenler de var zaten. Ben öyle düşünmüyorum.

Bazı dinlerin ritüellerine baktığım zaman iyi ki diyorum iyi ki İslam gibi güzel bir din var. Bazı ibadetlerine şaşırıyorum, inançları, bayramları, giyinişleri şaşırtıyor beni. Ama şu var ki beni en çok etkileyen olay ölülerine ne yaptıkları konusu.

Hinduizmde ölüleri yakıyorlar. (300 kg odun ile yakıyorlarmış.) Küllerini Ganj Nehrine döküyorlarmış. Ve bazıları inançları gereği o nehirde yıkanıyormuş. İslam’da değil kirli bir suda yıkanmak abdest suyunun bile temizlik şartları var.

Mecusilikte ise ‘’sessizlik kuleleri’’ adı verilen yere gidip ölülerini kuşlar yesin diye bırakıyorlarmış. Kulenin ismini de yazalım Kpss’de çıkar belki 😊 Dakhma.

Bu olay beni etkilemedi desem yalan olur. İslam dini insana, hem dirisinde hem ölüsünde o kadar değer veriyor ki… İslam’da ölüler güzelce temiz suyla yıkanır, zarar görmesin diye kefenlenir ve öyle gömülür.

Bazı dinler yoktan yaratmayı kabul etmiyorlar mesela her şeyin bir dönüşüm halinde olduğunu başka bir bedende yahut canlıda tekrar dünyaya geleceklerine inanıyorlar. İslam dininde ise ahiret gibi iğne ucu bile olsa karşılığının alınacağı ilahi bir adalet var.

Birden çok Tanrılara inanan dinler de var mesela. Şintozm’i buna örnek olarak verebiliriz. Adı bile ‘’Tanrıların yolu’’ anlamına geliyor. Bir de ‘’Ameterasu’’ varmış güneş tanrıçaları.

Birden çok Tanrı deyince aklıma Embiya Suresi 22. Ayet geldi;

Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka tanrılar bulunsaydı kesinlikle yerin göğün düzeni bozulurdu. Demek ki arşın Rabbi olan Allah, onların yakıştırdıkları sıfatlardan münezzehtir.

Maide Suresi 3. Ayetle yazımı tamamlamak istiyorum;

Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim, size nimetimi tamamladım, sizin için din olarak İslâmiyet’i beğendim.

Sibel HASKÖY

03.04.2021/15.13

 

 

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar