ŞİMŞEK 🌩

 




Sevgili günlük, diyerek söze başlamayı çok isterdim ama hiç günlük tutmak gibi bir alışkanlığım olmadı. Belki de hiç tutmak istemedim. Hissettikçe yazmak benim için her zaman daha değerli oldu.

Sevgili gece diye başlamak günün anlam ve önemine daha çok vurgu yapacak sanırım. Gece resmi olarak başlamış bulunmakta ve bu gece yağmur çok güzel. Yaz geldi dedik, şimşekli yağmurlar yaza eşlik etmeye başladı şu sıralar. Kuraklık kuraklık diyorlar ya, sanki alın size kuraklık dercesine yağıyor yağmurlar. Hatta barajların taştığını söylüyor haberler bu nasıl tezatlık çözemedim. Neyse ben haberin merkezi olmadığıma göre içimden geldiği gibi devam ediyorum yazıma 😊

Bu gece yağmur gerçekten çok güzel, bol şimşekli bol aydınlanmalı. İşte insan da böyle değil mi? Bahar geldi sanır sonra yüreği yağmurlarla dolar, gün gelir şimşekler çakar etrafına. Tasavvufta insan küçük alemdir anlayışı var. Yaratılan küçücük alemiz ama hissettiklerimizle kocamanız sanki.

Madem şimşek dedik yazıda, aklıma bir ayet geldi zikretmeden de geçmeyelim o vakit. Bakara Suresi 19. ve 20. Ayette Rabbimiz şöyle buyurur:

Bismillah;

 Yahut onlar, karanlıklar içinde gökten boşanan gök gürültülü, şimşekli bir yağmura tutulmuş kimseler gibidirler. Yıldırımlar yüzünden ölümden korkarak parmaklarıyla kulaklarını tıkarlar. Hâlbuki Allah inkârcıları çepeçevre kuşatmıştır. (19)

Şimşek gözlerini kör edercesine çakar, onların çevresini aydınlatınca orada yürürler, karartınca da kalakalırlar. Allah dileseydi onların işitme ve görmelerini büsbütün giderirdi. Şüphesiz Allah her şeye kādirdir. (20)

Allah her şeye kadirdir, iş işten geçmeden Allah bizleri yolumuzu bulanlardan eylesin.

Hayırlı geceler🖐

Sibel HASKÖY

13.06.2021/23.37

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar